VIDOKRUG 7: Kompanija HEINEKEN Srbija predstavila je u Zaječaru projekat za očuvanje vodnih resursa Srbije pod nazivom: “REZERVOAR”!

Predsatvnici Kompanije HEINEKEN Srbija i Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj, potpisali su u gradskoj upravi u Zaječaru, dugoročni sporazum o saradnji, čime je pokrenut projekat REZERVOAR. Ciljevi projekta su podizanje svesti o važnosti očuvanja i oporavak prirodnih vodnih resursa Srbije i poboljšanje pristupa čistoj pijaćoj vodi za a biće ostvareni obnovom javnih česama i arteških bunara sa fokusom na Novi Sad i Zaječar, prečišćavanjem otpadnih voda, edukacijom i studentskim posetama pivarama kompanije, kao i sprovođenjem brojnih volonterskih akcija za zaposlene. Ovom prilikom predstavnici kompanije HEINEKEN Srbija potpisali su i sporazum o nastavku saradnje sa gradom Zaječar i Udruženjem „Za Česme“. Ovim je predviđeno da do kraja ove godine, u Zaječaru budu obnovljene tri česme i jedan arteški bunar. Reč je o česmama kod nekadašnje fabrike “Jedinstvo” u Čupićevoj ulici, česme u naselju “Dva brata” i česme u centru grada kod kafića “Triton”.

Generalna direktorka HEINEKEN Srbija, Neda Đokić, istakla je da je HEINEKEN, društveno odgovorna kompanija i partner zajednici u kojoj posluje:

Podaci Studije koju je NALED izradio pokazuju da Srbija, nažalost, nije zemlja bogata vodom, a briga o ovom resursu nije dovoljno prepoznata u javnosti kao važna tema. Zato je neophodno da ulažemo u očuvanje i obnovu vodnih resursa i da konstantno radimo na podizanju svesti javnosti. U okviru naše kompanijske strategije „Svaka kap je bitna“, do sada smo obnovili četiri česme i rekonstruisali i revitalizovali više arteških bunara. Ove godine nastavljamo sa obnovom još tri česme i jednog arteškog bunara, a sve sa ciljem da svim sugrađanima omogućimo bolji pristup čistoj pijaćoj vodi, koja dolazi sa dubine od više stotina metara. Zahvalni smo našim dugoročnim partnerima i ostajemo posvećeni da i u narednim godinama svojim uspešnim poslovanjem i daljim ulaganjem u očuvanje vodnih resursa i obnovu javnih česama, doprinosimo lokalnoj zajednici“, rekla je generalna direktorka HEINEKEN Srbija, Neda Đokić.

Gradonačelnik Boško Ničić izjavio je ovom prilikom da je HEINEKEN Srbija važan partner lokalnoj zajednici:

Raduje me realizacija projekta REZERVOAR i nastavak ulaganja u lokalnu zajednicu i nadam se da ćemo, kao i do sada, i u narednom periodu sa kompanijom HEINEKEN imati partnerski odnos i sarađivati po pitanju mnogih važnih tema za grad i očuvanja prirodnih bogatstava našeg kraja“, izjavio je Ničić.

Direktor za održivi razvoj u NALED – u Slobodan Krstović, rekao je u gradskoj upravi da će ova organizacija, zajedno sa kompanijom HEINEKEN Srbija, raditi na mapiranju i registru lokacija, ali i uspostavljanju saradnje na lokalnim nivoima radi revitalizacije i obnove javnih česama i arteških bunara u nekoliko gradova Srbije i biti partner tokom celokupne realizacije projekta REZERVOAR:

Srbija ima oko 1.500 metara kubnih vode po stanovniku, a minimum bi trebalo da bude 2.500. Nismo toliko bogati vodama i u 91 odsto slučajeva oslanjamo se na tranzitne, dok svoje izvore zapuštamo. Zato su od posebnog značaja inicijative poput projekta koji je pokrenula kompanija HEINEKEN Srbija i zadovoljstvo nam je što ćemo počevši od Zaječara, inicirati obnovu česama i bunara i u drugim gradovima“, istakao je Krstović.

Potpisivanjem sporazuma sa gradom Zaječarom i kompanijom HEINEKEN, nastavlja se saradnja na obnovi javnih česama i arteških bunara u Zaječaru, naglasio je predsednik Udruženja „Za česme“, Boban Pogarčić:

Nastavak uspešne saradnje biće iskorak u odnosu na dosadašnje aktivnosti, jer ćemo osim revitalizacije i rekonstrukcije bunara i nadzemnih delova česama, promovisati javne arteške česme kao važno kulturno – istorijsko nasleđe Zaječara. Projektom je planirano da na obnovljenim česmama, budu postavljeni QR kodovi koji će voditi do web strana o svakoj česmi, gde će se osim informacija o kvalitetu vode i dubini bunara, nalaziti i podaci o istorijatu česme i delu grada u kome se nalazi sa naznačenim važnim građevinama i institucijama u neposrednom okruženju. Na ovaj način javne arteske česme biće novi turistički proizvod Zaječara“, zaključio je Pogarčić.